onsdag, april 28, 2010

Ice, ice, baby

Tjenare!
Jag kom just hem efter ett Attentionmöte, samt ett annat möte på Event och Ungdomcentret här i Alingsås. På mötet med Attention testade vi glassnyheter, och det förvånade mig att glass faktiskt kan smaka så fruktansvärt illa. Jädrar i min låda asså. "Come on, glass är ju glass. Glass är gott!" kanske ni tänker. Men nej, tro mig. Sommaren 2010 glassnyheter har några riktigt hemska smaker att erbjuda. Jag varnar er, tänk en extra gång innan ni väljer att provsmaka någon ny ur frysboxen.
Klockan 18:00 sprang jag vidare upp mot Event och ungdomcentret uppe i Kabomhuset. Det var ett möte ang. kommande evenemang i Alingsås, som Potatisfestivalen, modevisningar, konserter, folkrace osv osv. Jättemycket på G är det nu under våren. De ansvariga, Fredrik Grill och Ulrika Johansson, ville ha tips och idéer på hur vi ska utveckla och locka till fler folk till alla dessa arrangemang och göra våra åsikter och tankar kring detta. Vad vill vi göra i Alingsås? liksom.

Jag var inte i skolan idag. Jag kände helt enkelt att jag behövde en Day Off. Ligger lite back efter allt som varit på sistone. Det är ju bara roliga saker som hänt, men ibland behöver man sakta ner och komma tillbaka till verkligheten lite. Så, nu är jag fit for fight igen och imorgon väntar en ny dag. En enda lektion. Slutar kl 10:00. Jag har Svenska C. Spännande. Får se om jag väljer att stanna kvar en stund i skolan. Sitta och tjöta eller fotografera i studion. Det är det som är skönt med media - att det är så självständigt. Man får komma och gå lite hur man vill. Det blir vad man gör det till. Precis som det ska va.

Om jag hade kunnat hade jag slängt in lite bilder, men blogspot.com ville inte ladda upp dem för mig. Så, tja... det får bli en annan dag, en annan tid.

Tackar för mig.

Inga kommentarer: