torsdag, juni 03, 2010

För att någon har tagit studenten...



"För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten..."
För första gången fick jag höra den låten "live" och för första gången fick jag uppleva en studentavslutning. Louie tar på fredag, men igår var det min kompis Joacim tur. Vädret var kanon. Varmt. Skönt. Tjohej!

Champangflaskor som spurtades och tappades, tutor som tjöt, blommor, choklad, kramar... Superhärligt. Känns lite konstigt när man tänker på att det bara är ett år kvar tills jag själv står där på flaket och lämnar skolan. Faen vad skoj. Eller...eh...na..jo...faen.
Efter mottagandet utanför skolan gungade Joacim och resten av gänget iväg på lastbilsflaket. Jag, han systrar Jasmin och Jessica och pappa Dick åkte vidare hemåt i den lånade cabriolen och lyssnade på Gyllene Tider. Mer sommar är så blir det inte. Åh, vad skönt det va!

Senare på kvällen dök hela tjocka släkten upp. Många av dem känner jag igen sen förr, då jag följde med Joacim och hans familj till Vallda, utanför Kungsbacka. Kul att se dem igen. Två år sedan. Det känns så skönt att sitta och snacka med ett gäng göteborgare, jag känner mig så hemma och trygg.
Det blev drinkar, stort buffébord, jordgubbar, tårta... Joacim öppnade presenter och folk kom förbi titt som tätt. Vädret var fortfarande kanon. Jag var glad. Joacim var glad. Alla var glada.

Asså, nu är det sommar på riktigt.
Jag har ju åkt cabriole (och gjort en dålig film om det...)!!






Inga kommentarer: