fredag, november 19, 2010

Glad, hela dan - varje dá!

Tidigare idag hade vi lektionen Multimedia; ett tretimmars långt lektionspass där vi sitter framför varsin dator och kodar ihop bilder och texter som slutligen ska fungera som något slags dataspel. Ibland går det bra, ibland går det...inte lika bra. Men som tur var så gick det ganska bra för mig och mitt arbete idag. Jag gör en liten... vad ska man säga, inte dataspel, men en hemside-liknande grej om ett band. Innerhåller diskografi, bandinformation, musikspelare och galleri med egentagna bilder. Kommer nog bli bra, serrni...

Men det var inte det jag skulle berätta. Det var när min klasskamrat Matilda, som satt brevid mig, gjorde ett avbrott i mum:en och surfade på nätet. Då gick hon in på min blogg.
På min blogg.
Hon läste på min blogg.
"Vafan gör du?" tänkte jag först. "Vad gör du där? Det är ju min blogg!"

Det känns fortfarande så konstigt, att andra faktiskt kan gå in och läsa vad man skriver om sig och sin vardag. Nog är jag medveten om att vem faen som helst kan skriva in adressen till min blogg i sökrutan och hitta mig inom loppet av några sekunder (eller ja, beroende på hur snabbt bredband han/hon har). Jag blir alltid förvånad när någon säger:
"Jo jag läste på din blogg att..."
"Hu? Hur då? Eller jag menar...jaha." säger jag.

Vad jag ville säga med detta va mest; faen vad kul! Skitsamma om det är en eller två som läser - jag är glad ändå. Alltid glad. Hela dagen - varje dag. Tummen upp!

Inga kommentarer: