lördag, oktober 20, 2012

Wheeler @ Parken

I fredags åkte jag in till Göteborg med dessa två herrar, pojkar, killar, män
- Kristian och Nils, men jag kallar dem "Kriiilleee!" och Nisse.
Vi skulle käka i stan, så jag introducerade dem för L'assassino.
Och det verkade som det gick hem för dem båda. Tummen upp!
Jag testade en ny öl (igen!) som hette Snopptorp. Mest för namnet och att så många talat om den.
"Åhåå! Snopptorp! Gud vad käckt och tokigt!"
Ah..tyckte ju jag med. Jag köpte den ju.
Hur den smakade? Nja. Inte min påse alls. Tjock och  "black as midnight on a moonless night!".
Nåja, nu vet jag det.
När vi var färdigätna tackade vi för oss, lämnade L'assassino och gick vidare mot Parken.
Mina goda vänner i Wheeler skulle spela på övervåningen.
Då jag aldrig sett dem live tänkte jag att det var på tiden...
Henrik var med och lirade också. Han har för övrigt spelat in världen snyggaste musikvideo
som kommer komma upp inom en snar framtid. Någon..stans. 
Henrik nr 2 ingår också i Wheeler-uppsättningen.
Vill ni lyssna själva på Eddie och gänget, kolla in Spotify och dera hemsida.
Jag tog inte så mycket bilder under kvällen. Mest satt jag och njöt av sällskapet.
Men tiden gick och vi från Alingsås hade ett tåg att passa.
Thank you and good night, Gothenburg.
Dagen därpå vaknade jag upp på Kristians soffa i hans place i Alingsås.
Då det inte går några sena bussar från Alingsås och hem till mig i Sollebrunn
hade jag snällt frågat Kristian om jag kunde få låna en bit sovplats hos han över natten.
Snäll som han är fick jag det.
Här ovan ser vi förestens hans griffeltavla i köket. Jag bidrog med "Fred & kärlek" och "Krilleeeeee!".
Det blev russin-detox för mig den här morgonen då han inte hade några russin hemma hos sig. Det gjorde inte så mycket. Han hade köpt andra fina grejer istället.
Kristian och jag är gamla kompisar från Medieprogrammet. Han fotograferar också, som t ex rynkiga paprikor.
Jag fick prova Lemon Curd för första gången. Det kändes som honung och smakade som...vet inte. Tjock saft kanske? Inte marmelad. Typ vaniljkräm som man har på tårtor. 
Lite kul grej faktiskt.
När jag hade druckit två koppar kaffe och ätit ett par frukostbröd tackade jag Kristian för lånet av soffan och den trevliga fredagkvällen...
...för att sedan vandra vidra in mot stan, köpa ett par träningsskor och sedan ta bussen hem mot byn.
Ja, träningsskor. Sådana man tränar i. Jag ska försöka komma igång med det nu den kommande veckan.
Behöver få lite mer muskler. Här framför datorn är det inte mer än fingrarna på tangetborden och musklickaren som man använder. Höhö.
 
Tackar så mycket för att ni läste.
 
 
Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: