fredag, januari 14, 2011

Lula, The Girl of my Dreams



Tänkte visa er ett kanonfint magasin jag nyligen har bekantat mig med.
Lula, The Girl of My Dreams heter den.
Jag kom i kontakt med den här tidningen tack vare den fina bloggen Niotillfem (kolla in den, Sandra Beijer skriver, fotograferar och dokumenterar kanonfint om sin vardag i New York). Jag blev genast sugen på att köpa den själv när hon visade upp sitt exemplar av tidningen. Fina, fantasifulla och drömliknande bilder följer i hela tidningen. Det är något sorts modemagasin, men jag tycker bara om att titta på bilderna.



Det är nog den där retro-, gultonade och oskarpa 70-talskänslan i bilderna jag tycker om. Det blir så snällt, mjukt och oskuldsfullt på något sätt. Det är så fint.
Lula blandar denna känsla med det übermoderna 2000-talet och tillsammans blir det kanonfint.








Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: