måndag, januari 03, 2011

Musikaliska tipset

Mhm...
det här med att inte kunna ladda upp några bilder på bloggen känns ganska snopet.
Jag menar, jag har ju jättefina bilder på min frukost på lager...
Nåja, ni har ju sett sjuttiotolv tusen varianter av min müslifrukost, men det är ju bara för att det är så jädrans gott. Bättre start på dagen blir det knappast.
Nomnom...

Well well... nog om mina frukostvanor.
Fick höra av en kompis häromdagen, att han uppskattade mitt musikaliska tips jag gjorde om Joe Cocker för några veckor sedan här på bloggen.
Så, vet ni vad?

Jag tycker vi kör ett till tips!

En dag som denna, måndag 3 januari, tycker jag att ni alla ska lyssna på Jefferson Airplane. Förmodligen har de allra flesta hört deras Somebody to Love och White Rabbit, men det finns så mycket mer bra med dem! Grace Slick's röst utmärker gruppen, men Marty Balin sjunger på flera kanonbra låtar av Jefferson Airplane också.
Kolla in den här videon! Låten heter Volunteers.



Precis som Joe Cocker spelade Jefferson Airplane på Woodstock-festivalen 1969. Det här klippet kommer från festivalen. Åh, jag vill vara med!

Här har ni fem låtar jag tycker att ni ska kolla in med Jefferson A.
Klicka på låtarna för att lyssna på dem genom Spotify.

Jefferson Airplane – Volunteers - Remastered 2004
<- Soundtrack till bl a filmen Woodstock som kom för sisådär...två-tre år sedan?
Jefferson Airplane – Plastic Fantastic Lover - Remastered 2004
<- Förmodligen en världens góaste låtar.
Jefferson Airplane – She Has Funny Cars
<- Me like the drums!
Jefferson Airplane – 3/5 Of A Mile In 10 Seconds - Remastered 2004
Jefferson Airplane – White Rabbit
- Of course, of course.

Hoppas att det kan vara något att ha!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: