tisdag, februari 28, 2012

Döden på frukostbrickan

Jag tycker om att skapa. Klippa, klistra och greja med massor av olika saker på en och samma gång. Pyssla säger jag, även om det låter lite halvtöntigt. Ernst-varning på det hela liksom.
Samtidigt är jag väldigt slarvig. Jag vill att det ska gå fort, och gör det inte det så är det lätt hänt att jag tappar lusten. Sy t ex, det är jag väldigt dålig på. Ibland tror jag att jag är bra på det, bara för att jag önskar att jag var det och tycker det verkar så skoj att kunna.



Ibland, bara ibland händer det att jag slutför något projekt, men för det mesta hamnar det i någon låda eller allra längst bak i bokhyllan. Försöker gömma det. Glömma.

När jag är på loppmarknader och second hand-affärer köper jag gärna grejer som jag kan göra om på något sätt. Som sådana här träbrickor som man har sett på varje café runt om i landet (säger jag, även om jag inte varit överallt i Sverige, men ni fattar the grej...).



Sen köper jag på mig massa gamla tidningar som jag tycker har fina sidor i sig. Någon vanlig GP eller Nöjesguide går också bra.



Så kan man klä om brickorna lite sådär. Det blir bäst om man lackar sjuttiotolvtusen gånger efteråt. Sitter bättre och blir definitivt snyggare också (tips från coachen!).



"Jag är döden" och shackmatchen i Det Sjunde Inseglet fick vara med på den högra brickan.



Serietidningar är ganska tacksamt att klä om med.
Alltså, ganska lagom avancerat pyssel för mig och mitt tålamod.

Så,
det tar nog ett tag innan jag kan visa upp någon egensydd klädkollektion. Det där med dagens outfit är jag heller inte så bra på.
Men... jag hoppas det går bra ändå. Jag finns ju här när ni är sugna att titta på frukostbilder och om ni funderar över hur det ser ut på centralstationen i Göteborg. Det är ju oftast sådana bilder som dyker upp på den här bloggen.

Ha det gott,
snart åker jag på radiomöte i Partille för att träffa mina favoritgubbar och damer.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: