lördag, september 22, 2012

Hemsidan



När det här skrivs håller jag på att jobba på min hemsida.
Har en vän, Kristian, som hjälper mig att bygga ihop den. Jag ger order, pekar här och där, säger "Nej, så vill jag verkligen inte ha det!" eller "Ja, det där blir bra!".
Krisitan är den enda från gymnasietiden och Medieprogrammet som jag fortfarande har kontakt med. Vi båda har fortsatt på samma spår med fotografering och grafisk design, fast med helt olika stilar. Eller, kanske inte helt olika. Vi möts halvvägs ungefär.

Krisitan är jätteduktig både i photoshop och webbdesign. Jag är lite mer...konstnärligt lagt kanske. Klipper och klistrar i tusentals varianter. Vemodigt svartvit, varvat med mättade, starka rengbågsfärger. Aldrig blir jag nöjd. Oftast slutar det då med att det inte blir någonting alls. Därför är jag jätteglad att Krisitan kan och vill hjälpa mig. Får bjuda honom på sushi någon dag.

Snart får ni se min hemsida! Tjohej!



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: