måndag, januari 09, 2012

Inget konstigt alls, bara en måndag

Inleder dagen med lite musik och Facebook-surfande i sängen. Känner mig på ganska gott humör och visualiserar om hur jag får ordning på massa saker och ting under dagen.



Äter frukost nere vid köksbordet. Lyssnar på Musikguiden i P3 som snackar om den kommande P3-guldgalan. De spelar massa "fel-gammal" musik, som på något sätt är lite rolig att lyssna och tänka tillbaka på. Alltså, fel-gammal musik är låtar från 2002-2003 ungefär. The Sounds, Eskobar, Vapen och Ammunition-Kent och sånt där.
Plötsligt ringer min telefon. Jag blir så rädd att jag sprutar ut all müsli-mjölk jag hade i munnen över hela köksbordet.



Det var mormor som ringde. Hon undrade om jag skulle med ner till byn och handla. Jajamen, svarade jag. I väntan på att hon skulle dyka upp på parkeringen utanför huset gjorde jag mina morgonrutiner och kollade runt på andras bloggar, som t ex Kim Molanders fina fotoblogg.



Det var kallt idag. Frost på fönsterrutorna och en vind som bet tag i kinderna. Valde därför att inviga mina julklappsstrumpor och fick stående ovationer av mormor när hon dök upp och fick syn på dem. Hon tyckte dem var "uuurtjusiga".



Så åkte vi ner till byn. I bilen pratade vi om mormors katt som är så fet att hon snart kommer att sprängas.
Hej fundersamt barn på bilden!



Jag handlade klart tidigare än mormor. Kan garantera att jag hade den snyggaste shoppingbagen av dem alla där inne.



Plötsligt fick jag syn på två bekanta ansikten i kön.
Syster Louie var inte så glad att se mig när jag höjde kameran och försökte ta en bild på henne och pojkvännen Patrik.



Mormor släppte av mig utanför mitt hem. Hon följde med in en snabbis för att titta på min blogg. Hon ville veta hur den såg ut och blev lite glad när hon hittade sig själv och morfar i ett av inläggen.
Tack och bock, sedan åkte hon iväg hem till sig. Någon timme senare började det att snöa utanför fönstret.



Jag satt och jobbade med bilderna från lördagens photosession i Alingsås.



"Han jag glömt bort förnamnet på" Stomberg älskade med kameran.



En paus i arbetet för att göra lite lunch. Idag blev det tonfiskpaj serverad på en bädd av isbergssallad och solmogna tomater från...
okej, nej - ingen avancerad sallad alls. Några gröna blad och runda tomater kan vi säga.



Så, idag -
jag har bara suttit och redigerat bilder mest hela dagen. Inget konstigt alls. Ganska tråkig dag, men nog fick jag gjort något.
Nu tänker jag lämna datorn. Plockar med mig lite inspirationsblad och ska försöka måla någonting och lyssna på lite musik. Det är mys.

Tackar för mig!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: