lördag, september 22, 2012

De ensamma själarnas bar


Häromdagen åkte jag med min syster in till Göteborg. Hon skulle träffa Patrik,
och jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Gjorde en lättsam kontaktannons på Facebook;
"Lite sällskap sökes"
och fick några svar från vänner kring stan. Oron över att sitta vid
De ensamma själarnas barförsvann ganska snabbt.
 
 Jag väntade på Emelie i "hörnet av Seven Eleven" med en liten kopp starkt kaffe.
Hösten är här. Kände mig nöjd över att ha valt den alldeles för stora herrjackan från Jack & Jones,
och inte "den lilla svarta" med nylonstrumpor som många andra hade valt denna kväll.
Blev lite glad i mungipan när en tjej äntrade kiosken med en helvit maxiklänning och matchande
Roger Pontare-rock. Hon var unik.
 Emelie kom och visade upp sin stora handväska.
"Jag älskar att vara tjej! Stor handväska = öl att dricka i smyg på krogen!"Ekonomisk tjej.
Jag hade inte tänkt i samma banor med min nyinförskaffade väska
som var dubbelt så stor som hennes. Bara min kamera får plats så är jag lugn.
Vi slog oss i alla fall ner inne på Café Publik på Andra Långgatan.
De spelade massa bra musik där, som Small Faces.
Synd bara att samma tre låtar gick om och om igen...
Annars var det helt perfekt.
 Ajust det, här har vi henne också - hon som nappade på min kontaktannons från Facebook. Invandrare från Gislaved, jobbar inom vården, säger sig själv ha ett helveteshår och föredrar att packa ner öl istället för prinsesstårta i sin handväska (!). 
Strax innan kl 22:00 var jag tvungen att dra mig hemåt för att hinna medsista bussen mot byn. Ringde en kompis, Joacim, och pratade ett tag. Han är en av mina bästa vänner. Vi skulle egentligen ses dagen därpå, men jag hade blivit tvungen att hoppa in och jobba på mitt timvikarejobb.
Det går fler tåg, och fler bussar...
På tal om det håller jag på att göra världens bästa spelningslista för långa åkturer genom höstrusket.
Den är så fin. Jag satt och ”Hu, hu”:ade med tårar i ögonen bussen hem denna kväll.
Tack Spotify. <3
 
Det var allt för den här gången!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: