söndag, september 30, 2012

Övernattning på Casa La'Louie


I fredags åkte jag in till Partille för att spela in en reklamspot och hälsa på fredagsgänget på Radio 88. Vi åt tårta och firade Johanna som skulle fylla 20 år dagen därpå.
Jag tycker om mina radiokollegor så himla mycket. De är världens konstigaste och bästaste människor.

Strax efter klockan 17:00 åkte jag in till Göteborg och Centralstationen för att därifrån ta tåget till
Alingsås. Det var fullt med folk i stan. Inte så konstigt med tanke på att det var fredageftermiddag
och bokmässan var i full gång.
Dessutom var ju Agneta Sjödon på plats och blev intervjuad mitt på stationen.
Jag vill ha den där rosa lampan!
Sedan lämnade jag stadslivet för att komma ut på landet igen.
Louie hämtade mig vid busstationen, sedan körde vi hem till henne och började laga mat.
Louise har gått kockskola.
As you can see.
Vi gjorde mini-toast och åt i ett kaotiskt och stökigt kök.
"Jag brukar inte ha såhär stökigt, det blev så nu när du kom bah..." förklarade Louie.
Gucciegoo...
Efter maten gjorde vi det fint ute i vardagsrummet. Flyttade hyllor och och röjde undan i soffan och
på bordet. Tände ljus och satte på specialgjorda playlists från varandras Spotify-konton.
Jag hade köpt med mig ett vitt vin jag inte hade druckit in. Jacob's Creek, Chardonnay som var
mycket, mycket gott. Jag är inte så bra på viner, men den här var jättegod. Fruktig, lagom söt och
inte sådär äckelsträv som vin ibland kan vara i eftersmaken.
Vi lyssnade på musik och skrattade fram till tolvslaget, sedan däckade jag på golvet och somnade
under fullmånens fulla sken genom vardagsrumsfönstret. 
God morgon!
Jag väckte Louie med en fis, och hon mig med att mms:a en bild på mig själv när jag stirrar på en lök.
Vid frukostbordet fick jag världens godaste frulle.
"Ta vad du vill ha, jag har massa roliga grejer!" sa hon,
så jag plockade på mig sånt jag tycker om; hasselnötter, mandlar, russin, valnötter, kokosflarn,
rågflingor, linfrön, solroskärnor, valnötter och någon müsliblandning. Youghurt också, naturligtvis.
Utsikt från köket.
Sedan tackade jag för övernattning på Casa La'Louie och lämnade kvar Louie med alla torkade blad och frön ute i skogen.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: