måndag, september 24, 2012

"Om du äter sushi så brukar du få just en sånhär liten djävul..."

Såhär såg det ut när syster Louise och jag åt sushi tillsammans med Jessica Andersson
i Trollhättan förra veckan. Eller, tja - Jessica kom in när Louie och jag hade ätit upp.
Dessutom satte hon sig vid ett annat bord. Läste Hänt Extra! och surplade soppa.
Några grejer ang. sushi...
  • Jag äter med kniv och gaffel. Det ser jättefult ut och mina vänner jag går ut och äter med får skämmas över mig.
  • Jag kletar på wasabin på bitarna istället för att blanda ut i sojan. Jag vet att jag inte är den enda som gör det, men när jag väl äter med dessa människor som blandar ut den i sojan låter det mer
    "Vafaen gör du för nåt?! Så kan du ju inte göe!"
  • Har aldrig, och kommer nog inte förstå tofu. Varken på sushi eller i sin renaste form. Här smakade det bröd. Men... det kanske är meningen?
  • Jag byter alltid bort jätteräkorna. Varför då? Titta på videon här nere, för bövölen.


 

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: