tisdag, oktober 23, 2012

With every heartbeat

Måste bara få dela med mig av det här innan jag glömmer. Det var så fint...

 Inatt drömde jag om min hjärttransplantation till Kleerup. Hela förloppet. Från beskedet till in på Östra Sjukhus. Han skulle få det, och jag skulle lämna jordelivet.
Kleerup hade tatuerat en nyckel på hanleden, som ett minne. Sedan pratade han om mitt hjärta som hade haft ett rikt liv med över 70% kärlek och att det kommer passa perfekt för honom och rädda hans tragiska liv. Han visade upp en torkad och halvdöd ros med bruten topp och sa
"Jag lovade min flickvän, att om jag gjorde den här operationen, skulle jag bjuda henne på middag..." och log med sina snea tänder. Anade en eller två snusprillor i det där smilet också.
Eftersom jag hade "the happy period" sa han att vi skulle göra en såndär grej som alla drömmer om men aldrig vågar; åka kundvagn inne på sjukhusets taxfree-shop, gapa massa fula ord och riva ner alla deras bindor och tamponger. Som på en film.
Jag åt klassisk sjukhusmat, kallops, åkte en sväng till Radio 88 och berättade om allt för mina kollegor...
sedan lämnade jag jordelivet,
och vaknade upp i min säng.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: