torsdag, april 19, 2012

Födelsedagsbarn, färgglad gröt och farliga djur

Den senaste veckan har jag fart och flängt så mycket att jag knappt hunnit landa och berättat om min dagar för er.
Bättre sent än aldrig, här kommer lite bilder från senaste veckan...



Mamma och jag åkte ut till "andra sidan" av Göteborg, på Hisingen, för att fotografera hamnen. Därifrån såg man alla fina gamla kyrkor och Henriksberg, som jag senare samma kväll spelade skivor på.



Jag var jag hos Mattias också. Utanför hans fönster var det Nordens Ark. Vi såg en iller/mård/mink (...vad det nu var), en ekorre, en kanin (det var ingen hare) samt en kåltrast som hängde på samma räcke under hela helgen och tittade in på oss.
Vi hälsade på Patrik också. Han har världens sötaste katt.



Gick på stadens gator och svängde in på Bengans. Hittade massa fina musikböcker, bland annat en av den kände fotografen Mick Rock med massa bilder på Syd Barret. Så jädrans fin. Tyvärr köpte jag den inte, det får bli en annan gång.



Sedan fyllde Mattias år! Vi firade med presenter, räkor och George Clooney. Här ovan öppnar han en inslagen present han fick av sin bror; Chrono Trigger-karatärer.
Han blev såhär glad.



Det har varit ett riktigt april-väder. Ena stunden snöar det, nästa är det hagel, kanske världens regnoväder och sedan...sommar.
Fram och tillbaka har jag gått genom Göteborg med stora packsäcken på ryggen.
En expedit i en butik frågade om jag ska resa bort till Kina när han såg mig gå runt i butiken.
"Nästan, jag ska till Sollebrunn..." svarade jag.
"Solle...Sollebruun?"



Mamma och jag åt världens färggladaste frukost. Björnbär, havtorn, tranbär och gojibär på frukostgröten såg ut som små karameller.



...slutligen, jag hittade en rolig bokrecension i GP.
Nästan så att man måste läsa denna spännande tråk-bok.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: