torsdag, april 26, 2012

Avokado på ris och kärleksfulla mumsbitar

Häromdagen gjorde min mamma och jag en liten, liten tripp in till stan.
Vi skulle till Göteborg, men bestämde oss på vägen dit att vi skulle äta lunch i Alingsås.
Jag menar... det finns ju sushi där. Världens godaste sådan.


Jag byter alltid ut jätteräkorna till avokado. Mycket godare och göörmycket miljövänligare! Kolla den här videon som visar en bra, kortfattad resumé om varför. 

 

Efter lunchen åkte jag och mamma vidare till Göteborg för ett kort möte på...

 

...Rockhouse! Musikaffären där min syster och jag jobbade lite extra på i somras.


På övervåningen har de ett café...

 

...med massor av små enkla bakverk. Tycker det är kanonbra med ett café som kan servera "vanlig fika", och inte bara supermegabaouta chevréssurdegsbröd med fikonmarmelad.


Vi satte oss ner. Fick kaffe och hembakta kärleksmums av Martin som stod bakom kassan.
  

En Mustasch är aldrig fel att ha i stjärten.


Latin Kings, Evergrey, Hardcore Superstar, Hanoi Rocks, Håkan Hellström, Hellacopters...
Intressant att studera den  blandningen på band och artister som besökt butiken på deras egna Wall of Fame.


Nom-nom...

Tore stod på bottenplanen och tog emot kunder.


Hej blyger!

 

Jag hittade världens finaste Alice Cooper-linne.
Det blev tyvärr inget köp, men kanske nästa gång...


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: