söndag, april 08, 2012

Någonting att äta, någonting att dricka...

De som känner mig väl vet att jag tycker om att fotografera mat. Därför är jag nästan hopplös att fika eller luncha med då jag alltid säger
"Vänta lite!", höjer kamera och ska fotografera måltiden i tjugotolv olika vinklar och lika många inställningar innan det går att äta.

Så, några bilder har det blivit de senaste veckorna. Tänkte visa några bilder på vad jag har ätit...



Toast Skagen a la Hammarin med stekt sparris, världens godaste ceasarsallad på Johannebar på Eddies 30årsfest, importerad sushi från alingsås i radiostudion i Partille och en daimkaka med vispad grädde på Coffee House i Alingsås.



En intressant soppa med russin och kokos på Brunos Café, seg chokladkaka och kardemummabulle på världens bästa Dirty Records på andra långgatan, våffelfirande med hallonsylt, grädde och vaniljglass hos Mattias och slutligen spagetti och köttfärssås på hemmaplan i byn.



Krämig potatisgratäng med rotfrukter samt stekt kyckling och "supersalladen" hemma hos Mattias, Chili Con Carne made by Dick hos Anders i Jörlanda, en Dry Martini Cecilia och jag delade på under ett besök på Amerikabaren och världens bästa sushi i Alingsås.



Ett äpple på Centralstationen i väntan på ett tåg mot Alingsås, frukost på hemmaplan bestående av vaniljyoughurt och müsli samt knäckebröd mest ost och paprika, supermegasize räkmackan från Heaven 23 och årets första (och enda!) semla.



Chili con Carne och vitlöksbröd hos Mattias, kladdkaka på Fröken Olsson, broccoli- och champinjonsoppan samt surdegsbröd med hummus på Café Berlin och slutligen... förmodligen det jag fått i mig mest under hela det här året; kaffe.

Med andra ord...
so far, so good har jag haft ett kanska gott år.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: