fredag, maj 11, 2012

Hanging on the telephone

Mina vänner och alla som jag känner!
Äntligen har jag hittat ett sätt som kan göra att jag faktiskt kan fortsätta skriva här på Blogspot.com.
Det har krånglat något ofantligt den senaste tiden, vilket har gjort att jag tappat lusten helt och hållet.
Men, ja - det var ju då det, för nu verkar det faktiskt som att det har löst sig.

Tänkte att vi kör ett såntdär "Genom min telefon"-inlägg, innehållande mat, vänner, asfalt, åkrar och annat jag sett och hört den senaste tiden.



Två bilder på min nya frilla. Jag har klippt bort de vansinnigt slitna topparna och har istället övergått till en kortare frill. Det känns kanonbra!



En dörr ner till en jordkällare jag gick förbi påvägen ner till byn.
Andra bilden är tagen från en gång när jag skulle gå fårn mitt arbete. Sollebrunn är som finast den här tiden på året.



Utsikt köksfönstret. Mamma har köpt nya blommor och allt är så grönt och skönt.



Mammas morgondrink med kokosmjölk, avokado och melon,
och en bild på mig utslagen efter en nattlig jour på arbetet.



En lite improviserad rätt med sojakorv (chorizo, oväntat gott!), aburgine, champinjoner och morötter i tomatkross. Serverades med couscous.
Andra bilden föreställer en ganska oglamourös frukost med youghurt och müsli.



Träfade Kristian ("Kriiilleee!") i Alingsås. Det var nästan ett år sedan jag träffade honom senast. Vi gjorde det vi brukade göra mest hela dagarna under gymnasietiden; äta sushi på Yammy i Alingsås.



Från ingenstans tillkom ännu en gammal klasskamrat från Medieprogrammet; Herman. Vi förflyttade oss till Espresso House i samma byggnad och drack varsin kaffe.



Målet och resan. Alingsås, allén fram till Lilla Torget. Fantastiskt fint.
Likaså var vägen in till stan, på bussen från Sollebrunn.



Kycklingpaj med paprika, champinjoner och tomat,
samt ett försök till sådanadär...vita kärleksmums? Silviakaka? Kokoskaka?
Någon som vet, maila mig.



Påväg från jobbet. Där framme har vi vårat hus,
och precis utanför har vi den här våriga björken vajandes i vinden.



Mitt i mitt skapande. Man kan göra sjysta förvaringsboxar av gratistidningar från Weekday och tömda lådor med kattmat.



Korvstroganoff för mig själv, i väntan på att Mattias skulle komma tillbaka efter en blöt tur i regnet.
Min goda havregrynsgrötfrukost - det bästa som finns.

Sådär,
aldrig mer lämna blogspot.
Faen vad jag saknat dig, er, ni, vi, oss.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: