söndag, juni 17, 2012

Hanging on the telephone, del III

Mitt instragram-konto har rullat på ordentligt den senaste tiden.
Vi tar en titt på min bildmapp, Jsvin.



Världens finaste syster Louie är söt och glad uppe på Pustervik. Hon drack en fruktig öl. Den smakade verkligen mango och ananas. Den skulle drickas ur vinglas också. Tack till snäll bartender som tipsade oss.



Våra kissemissar en tidig fredagmorgon, Bodil och Strimman (fina namn, huh...)



På bussen påväg in till stan. Jag använde käpp för en vecka då jag hade som ondast i min tå. Som om det inter vore nog så lyckades jag dra på mig lite arbetsskador då jag skärde mig på glasplitter efter ett krossat saftglas. Macho liten brud.



På tåget in mot Göteborg. Fina himlen!



Systern gjorde en ansiktsmask med kaffesump, youghurt och persilja. Jag fick äran att prova.
På den andra bilden; en tidig morgon med radiosändning i Partille. Var ganska trött efter att ha agerat vimmelfotograf på L'assassino kvällen innan.



Åkrar och skog ute i Sollebrunn,
och det skönaste gänget hemma hos mormor och morfar. Reunionfest med det gamla Logen-gänget från förr. Buffé, livemusik och sommar. Perfekt!



Min frukost hemma hos Mattias, samt utsikten från köksfönstret. Ser lite exotiskt ut med den stora Rododendro och klippväggen.



Efter frukosten tog vi en buss ner mot stan,
för att dela ut lite flyers om min kommande klubbkväll på Kontiki; Big Banaza.



En annan gång käkade vi lunch på Fröken Olsson; kycklinggryta med kokosmjölk och ris. Nomnom...



Och så kom ju Sweden Rock-dagen! Min frukost denna dag var ju naturligtvis havregrynsgröt,
sedan var vi ute på vägarna; jag, mamma och Louie.



Framme och installerade i våran stuga. Tio minuter från festivalområdet. Lite bekvämmare, varmare, skönare och finare än ett tält på campingen.



Jag fyllde år och Louie gjorde en fin maräng- och gräddtårta!



Två av mina favoritmän under festivalen. Jag tog en bild på en bild för att kunna skicka ett mms till mamma om hur jädrans bra The Darkness var.
Sedan träffade jag Dennis, en man med den bästa tatueringen av dem alla;
"Om man är positiv som fan så går allting bra"
Alltså...fatta grejen, det händer ju bara inte att man träffar någon sådan person!



Festivalfrukost; havregrynsgröt och kaffe framför brasan. Mys!



Publik under Graveyard och kvällssol utanför festivalområdet.



Det här vaknade jag upp till varje morgon. Fina gröna träd och blå himlen utanför fönstret. Louie och jag sov i ett loft-liknande rum med snetak och allt. Jättemysigt!
Utanför, några meter från huset hade vi den här vägen ner till vattnet.



Packat med folk inne på festivalområdet. Åh, jag längtar tillbaka så megasupermycket!



Men så var det ju dags att åka hem. Vi åkte 23:30 på söndagkvällen och var hemma i byn sex timmar senare. Aldrig varit så trött i hela mitt liv. För att orka stannade vi på Statoil och köpte lite färdkost. Svettig ostfralla och kaffe med för lite mjölk. Hey ho, let's go!



Haha, jajust det - det regnade ju en dag också. Louie och jag hade olika syn på det hela.



Sen så...
var man ju hemma.
Kul.



Men det kändes skönt att få träffa Mattias igen! Han bjöd på födelsedagsmiddag hemma hos sig och gav mig världens finaste presenter.
Morgonen därpå slängde han sig på golvet och armhävningar. Macho liten pryl igen...



Tog ett långt avsked av Mattias inne i stan eftersom han dagen därpå skulle iväg på sin festivaltripp till Hultsfred. Lunch och fika i stan, bland annat på Da Matteo.



På bussen påväg in till Alingsås för att vara jury under Potatisfestivalens Talangjakt. Superkul!
Läste tidningen påväg in också; Dr. Bombay kommer till landet!



Premiär för Big Banaza på kontiki. Elie Bauduin mitt uppe i sitt soundcheck.
Eftersom jag var förkyld med snorig näsa och äcklig hals bjöd bartendern mig på en förkyldningsdrink. Massa ingefära, mynta och live i - jättegod var den! Snygg också för den delen. Tack Edvin!




Sist ut,
Big Banaza slut för den här gången. Väntade på skjutsen hem till byn inne på centralstationen. Trött, men ganska nöjd.

Det var min telefon för den här gången!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: