söndag, juni 03, 2012

Teaspoon, Transwagon och The Movements @ Pustervik

Nu är det sommar! Junimånad och allts är så fantastiskt fint och bra.
1:a juni var min syster och jag här...



...på Pustervik och spanade in deras nyrenoverade lokaler. Mycket fint var det.



Louie var också fin. Hon smakade på en ny ölsort. Made on Hisingen.
Jag vet att det låter lite konstigt, men den smakade väldigt mycket ananas och mango. Och då var det verkligen ananas och mango och inte bara sånt där "finlir-dryckesnack" man hör på tv.



Vi köpte varsin kaffe och delade på de sista smulorna från vår kexchoklad vi hade köpt med oss tidigare från byn.



Från övervåningen kunde man titta ut genom de stora fönstrerna och spana in Cecilias resoluta steg mot entrén till Pustervik.
Hej Cicci!



Vi blev ett litet gäng då även Bruno tittade förbi.
Senare på kvällen öppnade konsertlokalen upp dörrarna och kvällens första band äntrade scenen; Teaspoon.



Jag hade aldrig sett eller hört dem innan, men det påminde en aning om Dungen.



Skön musik. Tackar för det!



Andra bandet ut; kärt återseende med Transwagon.



Tredje gången systern och jag ser bandet. Fruktansvärt bra är de!



De spelade en hel del nytt material. Det låter lovande inför den kommande plattan.



Han sa att han såg ut som en helikopterförsäljare.
Oh yeah.



Sist, men inte minst - The Movements!



Stackars Kritan hade opererat knät och fick sitta på en stol och spela gitarr under hela spelningen.
Han var fin i mjukisbyxor.



Det var närmare tre år sedan jag såg The Movements. Även dem spelade nytt material från kommande plattan. Mycket, mycket bra!



Lyssna när David och Kritan gästade Mattias och Fredricks podcast och pratade rymden, spacerock och räkor, vettja. Klicka här!



...de gjorde en göörfin spelningslista också med bland andra Hawkind och Amon Düül. Lyssna här!



Föresten,
jag har gått med käpp de senaste dagarna på grund av min onda fot. Den fick även hänga med i fredags på spelningen, som ni ser här ovan. David tog en sväng om med den uppe på scenen.
Good, old David.



Tack ska ni ha, alla tre
- det gjorde ni bra!



Sedan fortsatte det fantastiska underbara gänget att dansa på golvet.
Jag själv, Mattias...



...Ciccis och Bruno. Syster min hade lämnat lokalen när dessa bilder togs.
Fantastiskt fin kväll!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: