tisdag, juni 19, 2012

Mår blå utan mjölk


När jag skriver det här befinner jag mig ute i Jörlanda, strax utanför Stenungssund.
Här ute dricker jag för varmt kaffe utan mjölk ur en Livepool-mugg.
Vanligtvis har jag mjölk i, men den tog slut igårkväll och livsmedelsaffären ligger ungefär 3 km ner mot byn. Det regnar och det känns inte lockade att gå i det här vädret. Istället sitter jag inne på en pilatesboll. Studsar omkring och "feeling blue" till en av mina nya spelningslistor. Ta en lyssning på den vettja, den är fin. Jättefin.
Här i Jörlanda är det lungt, väldigt lungt. Så långt ifrån polissirener och sushihak man kan komma. Min syster Louie och jag är husvakter här under tiden vår vän Anders är borta och jobbar i Frankrike. Vi var här förra sommaren också. Det var mysigt.


Det är söndag idag, 24 juni.
Midsommar firades på tredje långgatan i Göteborg med vänner, god mat och fina drycker. Det regnade, men det gjorde inte så mycket. Vi satt inne. Åt i köket, tjatade på balkongen, pussades i sofforna i vardagsrummet och dansade i sovrummet.


Jag vet att jag inte har skrivit här så konternuerligt de senaste dagarna...kanske till och med veckorna(?). Tiden har inte riktigt funnits där helt enkelt. Jag har mycket jag vill skriva om, men jag får sakta men säkert komma in i bloggflödet igen så ska vi nog se till att ni inte missar någon rolig, viktig, nödig vs onödig, anourlunda information från min sida.

Tills vi ses nästa gång,
ta en titt på min frukost...






Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: