lördag, juli 14, 2012

Inbjudan till knytkalas och 90-talet

Efter att jag hade hoppat in extra på jobbet några timmar tog jag tåget till Göteborg för att träffa ett par vänner.
Hannah hade bjudit in till knytkalas i sin lägenhet.



Från Hannahs place hördes massa 90-talspop och på tv:n visades en dokumentär om Aqua. På VHS ska tilläggas.



Robin var där också. Han hade gjort hackkorv och kokat potatis. Jag som aldrig smakat hackkorv var tveksam.
Robin satte i tårtljus i maten och genast blev det lite mysigare...



...så jag fick en "hackkorv-tårta" med potatis, korv och slutligen lite lingonsylt på.
Jag smakade, men efter två tuggor gav jag bort maten till en annan gäst som tyckte det var gudagott.
Inte min påse. Inte alls, faktiskt.



Henrik fick äta av korven han med. Han tog det hela lite bättre än jag och åt snällt.



Vi satte oss ute i vardagsrummet och pratade med några vänner. Det här är Nadja. Hon sjunger i A Cup of Coffee and a Lovesong. Kolla in dem, de är bra!



Sen ställde sig Hannah upp och utropade att vi skulle dra oss vidare...



...in mot staden med spårvagnen.



Alla var med...



...hackkorvmästaren också.



Vi tog oss till järntorget och hamnade på Kings Head. Det var fullt med folk och vårat gäng blev grupper här och var inne i lokalen.



När klockan var strax över 02 var kvällen över. Tack och hej för gott sällskap och festlig tårtmat.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine Larsson

Inga kommentarer: