onsdag, juli 18, 2012

Kreativt skapande mot en kinesisk dörr



Någon gång vill jag ha ett kontor,
eller någon form av ateljé där jag kan jobba med det jag numera gör på golvet.
På mitt rum ligger det nymålade ramar lite överallt tillsammans med flera halvutlästa böcker, tuggumipaket, lypsyler, kvitton, betalda fakturor och utrivna anteckningar från mina sjuttiotolv olika kollegieblock.
Ett smärre kaos skulle man väl kunna säga.



Ibland sitter jag inne i köket vid vårat nya gigantiska köksbord som från början varit en stor dörr. Importerat från Kina är det också. Oj oj.

Där sitter jag, som ett litet barn och håller på med lim, skalpeller, modemagasin, konservburkar och båtlack.



Ganska kul är det, faktiskt. När jag går på loppis och auktioner dras jag lite mer till bokavdelningen. Där finns det massa snygga biblar, psalmböcker, notblad och liknande litteratur så går att använda. Ibland är de så fina att man knappt vågar bläddra i dem då sidobladen är så porösa.




Så,
om det är någon där ute som sitter med ett kontor (eller en liten lägenhet kanske...) över och väntar på att hitta en snäll ägare så kan ni ju höra av er.
Chipp chipp!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: