torsdag, juli 19, 2012

Vikingar i kungsparken och falafel på landet

I onsdags vaknade jag upp i Göteborg. Solen lyste och himlen var blå. Paddanbåtarna gled på vattnet och glassköerna var två kilometer långa.
Men det hindrade mig inte från att gå ut på stan och köpa den mest färgglada kulglassen jag kunde hitta.



Eller...aah, på bilden var den väldigt färgglad och fin. I verkligheten var den inte lika färgglad, men nog var den god! Nomnom!



Paddanbåtarna var fulla med turister och Gothia Cup-ungdomar. Strax efter att denna bilden togs ropade alla passagerare på båten
"ÄR NI GÓA ÄLLÄRRR?!
Oh yes, we are.



Hittade ett par söta vikingar i Slottskogen.
Peace out!



Så låg man där en stund. Funderade över livet och allt vad det innebär.
Fick någonsorts självkänsla-kick när jag låg där.
"Faen vad bra jag är - jag kan göra vad jag vill. Ingenting är omöjligt!" liksom.
Ska känna den där känslan lite oftare tror jag. Det blir mycket rolgiare då.



När klockan började närma sig 16:00 tog jag tåget mot Alingsås...



...och därifrån vidare med bussen hem till Sollebrunn.



I byn blev jag upplockad av Louie.
Vi åkte hem till henne och gjorde hemmagjord falafel.



Louie bjöd på Pabst och livet var gott.
Eller...var?
ÄR gott. För bövelen.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: