onsdag, mars 14, 2012

"Aaah vad dä ä gött!"

Onsdagmorgon och jag vaknar upp strax efter 08:00.
Laddar upp med frukost inför en dag i Göteborg.



Det var kanonfint vårväder ute, vilket kändes bra då min vän Bruno och jag hade planerat att åka Longboard ute i solen.



Jag tog kameran och satte mig på pendeln in mot storstan.



Jag träffade Bruno untaför centralstationen. Därifrån tog vi en spårvagn mot Slottsskogen.
Det var det ännu varmare i stan än hemma i byn, 15 grader ungefär.
Det känns så jädrans bra att vi är på väg mot ljusare och varmare tider nu.



Bruno imponerade med sin longborad. Jag hade inte riktigt tänkt att det skulle vara så förbannat svårt att åka på en såndär bräda. Jag menar, det ser ju så förbannat lätt ut när andra gör det. De bara gliiiider fram.
Den här gången skyller jag på att jag hade klackskor.
Nästa gång blir det converse. Humprf.



Vi orienterade oss runt omkring i Slottskogen i jakt på lagom branta backar.
Bruno åkte medan jag stod längre ner och försökte fotografera honom.



Se så lätt,
inget konstigt allls.
Swisch förbi!





Efter någon timme eller två ute i skogen kom Brunos klasskamrat.
De var sedan tvugna att gå till en föreläsning på Chalmers.



Gick runt och kollade på lite ankor och gubbar..



...och fantiserade om att jag också hade en röd fin cykel.



Sedan mötte jag upp en nystylad och halvförkyld Mattias. Han skulle in till stan och Beyond Retro för att hämta ut ett presentkort han hade vunnit.
Lucky Number One...



Vi kollade lite affärer, käkade lunch och promenerade omkring i solskenet.
En fantastiskt fin vårdag. Oj oj vad jag har saknat den här tiden på året.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: