onsdag, mars 28, 2012

Första vårkvällen @ Late Night Club, Henriksberg

Mina vänner,
då vart det ännu en gång tisdag och återigen tog jag tåget till Göteborg för att spela skivor på Late Night Club och Henriksbergs takterass.



Det hade varit superfint väder hela dagen, över 20 grader hemma i byn. På Henriksberg hade de öppnat takterassen och vi kunde sitta ute och beskåda hamnen från högre höjder utan att frysa ihjäl.



Fyra band skulle spela på scenen den här kvällen och folk började välla in redan vid 18:00 när banden vanligtvis sätter igång runt 21:00.



Vi var ett gäng som satt ute på takterassen. Henrik och Mattias var där.



Men när det blev för kallt ute gick vi och värmde oss i strålkastarnas ljus.
Mattias vad glöjd.



Fantastiskt duktiga pojkar i Maddox Street.



Dylan Brock och jag träffades redan i somras då han och de andra grabbarna i Maddox-gänget spelade på Late Night Club. Det var kul att få se och höra deras 60-70talsbluessväng igen. Kolla in vettja!



Ännu ett kärt återseende; världens fränaste David från The Movements var där.



And the band played on...
Jag stod från mitt DJ-bås och betraktade roddarna och banden uppe på scenen.



Viktor Kadziolka spelar gitarr i...



...Rakeum Dexter. Jag såg dem för första gången förra sommaren då de tävlade i Rockkarusellen. Jag satt i musikjuryn i Alingsås och blev redan då väldans imponerad av deras fräna och kaxiga 90talsfunkpunkrock.



Det blev ett jädra röj där framför scenen...



...och folk dansade, sjöng, kramades, pussades och spred fred och kärlek på Henriksberg.
Ännu en fin kväll på taket. Det tackar vi för!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: