söndag, mars 11, 2012

"Så reser jag mig igen!"


Firar att det är fredag och helg med havregrynsgröt.
Tjoho!

På eftermiddagen åkte jag in till Göteborg för att spela skivor på Henriksberg. Kände mig inte alls särskilt pepp till en början. Ville mest bara stanna hemma och gömma mig under täcket.
Men, tja - det gick ju över och jag kom iväg till stan. Spelade skivor hela kvällen lång och hade det ganska bra.



Lördag och jag vaknar upp hemma hos Mattias.
Samma förmiddag tar jag mig vidare till järntorget där jag styrt upp en liten träff med ett gäng radiokollegor från 88.
Jag råkar gå på Hannes.
Det var två år sedan jag träffade honom senast, vilket var väldans skoj. Vi bestämde att vi skulle styra upp en kopp eller ett glas inom en snar framtid när vårsolen börjar värma.
Det blev ingen bild på Hannes, men ni kan ju alltid läsa om när Louie och jag var och hälsade på honom på Tjörn eller lyssna på hans gitarrspel från förr när han spelade i Mustasch.



Hej då till Hannes, och hej till radiokollegor. Stefan, Mats, Johanna och jag gick till ett café på andra långgatan och pratade musik, radioprofiler och framtiden.
Tråkig grej att Johanna inte ville vara med på bild,
men desto roligare att jag nu ska börja sända Radio JoJo igen! Tjoho! Fasta tider och ett helt eget program. Det känns bra. Mer information om det kommer inom en snar framtid.



Lite senare tog jag en spårvagn tillbaka till Mattias. Han och Fredrick var mitt uppe i sin podcast Superlife. Lyssna på den vettja!
Jag fick vara gäst och prata om pinsamma restauranger och om att försöka vara positiv som fan.



När podcasten var inspelad och klar sa vi hej då Frederick och Johan för att sedan laga mat.
En tupplur och lite hårspray i huvudet, sedan var vi påväg till andra långgatan för att säga puss, kram och hej då till vår vän Lotta som hade en liten avskedsfest på Kellys då hon ska dra till London nästa vecka och vara borta i ett halvår.
Nåra bekanta ansikten fanns kring borden och vi pratade Iggy Pop, studier, sailordrinkar och Melodifestivalen.



Lulliga och gulliga. Cecilia fick fram våra bästa sidor av mig och Mattias när hon tog den här bilden på oss.


Idag är det söndag. Jag kom till Sollebrunn för några timmar sedan och ska nu ta en välförtjänad dusch.
Imorgonbitti drar jag till Alingsås med Larsson-trion.
Vi hörs och störs då!



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: