fredag, mars 23, 2012

Straight from my heart

Medvetet har jag undvikit bloggen den senaste tiden.
Kanske var det för att jag blev nervös efter att ha skrivit den där statusuppdateringen på Facebook häromdagen; jag skulle ge mig själv en utmaning att varken äta russin eller youghurt till frukost under en veckas tid.
Kände att jag tog i lite väl när jag gav mig själv den där utmaningen...

I och med att jag fotograferar min frukost praktiskt taget varje dag och sedan lägger upp bilderna här på jsvinbloggen så skulle jag bli avslöjad ganska snabbt med att jag inte klarade utmaningen.
Sanningen är den att jag köpte en ny burk russin häromdagen på ICA Maxi i Alingsås.
Youghurt också för den delen.
Forgive, forget... snälla?

Eller så...
har jag bara struntat i det och haft bloggfria veckan helt enkelt.
Ungefär som vita veckan,
eller fastan.
Äh.

Klockan är 07:03 när jag skriver det här. Gröten kokar ute i köket.
Idag är det fredag 23 mars. Om några timmar står jag i Ljusets Kapell i Alingsås och tar avsked av Elisabeth Johansdotter Gadd på allvar. Jag har fortfarande inte förstått att hon gått bort, så det känns väldigt konstigt alltihopa. Samtidigt skönt att få ett ordentligt avslut, säga hej då på riktigt och sedan gå vidare.

Kommer sakna henne.
Jättemycket.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: