tisdag, mars 06, 2012

Undergångsmärkt frukoststund

Vaknar av att två av våra katter håller på att baka bullar, magpumpar eller maserar min mage.
De får bara heta katterna i det här inlägget. Listan på deras tilltalsnamn hade blivit alldeles för lång annars och innehållt massa namn som Sköldpaddsöga, Lilleballen Alibaba och Röven. Typ.



Jag stiger upp och får havregrynsgröt vid köksbordet. Sicken lyx.



Började läsa och titta i en fin bok mamma och jag köpte häromdagen; Svenska Ödehus.



En fotograf och journalist (Sven Olov Karlsson och Philip Pereira dos Reis) har åkt på en resa genom Sverige, från norr till söder, och undersökt gamla ödehus.



Bra inspiration. Nu vill jag själv ut och hitta övergivna och undergångsmärkta hus igen.
Men det tar vi en annan gång, för om en minut eller två åker jag in till Göteborg.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: