onsdag, maj 30, 2012

Hanging on the telephone, del II

Nu ska vi kolla in vad jag har samlat i mitt bildgalleri i min telefon den senaste tiden.



Bild nr 1. Världens sötaste katt Bodil ligger och sover i min säng. Kunde inte med att bädda, för då skulle jag ju väcka henne och förstöra denna skönhetssömnpose.
Bild nr 2. Kvällssolen går ner, strax efter 21:00



Bild nr 1. Förmodligen det jag ätit mest utav den senaste tiden; fruktsallad med melon och banan samt kokosmjölk. Oerhört gott.
Bild nr 2. Världens godaste frukost; havregrynsgröt med russin och nötter.



Bild nr 1. Jag själv efter att ha styrt upp en egen photosession med mig själv i hemmet. Provade på rött läppstift, men tror inte att det är min grej...
Bild nr 2. ...istället kör jag vidare med pinky-varianten. Här ligger jag tillbakalutad i Mattias säng, i väntan på att han ska spraya klart håret så att vi kan ta oss utanför lägenheten.



Bild nr 1. Göteborgs Centralstation i väntan på tåget mot Alingsås, vs...
Bild nr 2. ...Alingsås bussterminal, påväg hem till byn igen.



Bild nr 1. Syn från tåget från Göteborg vs...
Bild nr 2. ...syn från bussen från Alingsås.



Bild nr 1. Bilresa med mamma mot Alingsås vs...
Bild nr 2. bilresa med mamma från Alingsås.



Bild nr 1. Jag och systra mi äter den godaste sushin av dem alla i Alingsås. Båda två med instagram-appen i högsta hugg.
Bild nr 2. Min fin-fina kycklingsoppa med äpple och curry som jag berättade om för några inlägg sedan.Läs här!



Bild nr 1. Strax efter midnatt en torsdagskväll och jag väntar på tåget mot Göteborg...
Bild nr 2. ...för att dagen därpå ta tåget tillbaka till Alingsås igen.



Bild nr 1. Den finaste Calle Björned av dem alla på en uteversering på The Dubliners på...
Bild nr 2. ...Järntorget i Göteborg.



Bild nr 1. Äntligen har ett nytt nummer av Lula kommit ut!
Bild nr 2. Jag har inte tittat färdigt i den ännu, då Mattias fick låna den till sig för att läsa den intervjun med Daniel Johnston som fanns inuti.



Bild nr 1. Påväg mot maskrosåkern i byn...
Bild nr 2. ...för att rigga upp stativ och kamera och sedan köra en photosession med mig själv. Det var föresten här jag skadade tån på så blodigt allvar.



Bild nr 1 och 2. Hemma hos mormor och morfar på Sjöängen. Mitt ute i skogen i ingenstans. Sagolikt fin kväll.



Bild nr 1. Mormor kommer ut från ett av de småhusen som finns på gården. Älskar den blåa dörren!
Bild nr 2. Scoutkakor från Världens Räddaste Man hängde på dörren en kväll när vi kom hem.



Bild nr 1. Egenkomponerad rätt med pasta och krämig grönsaksröra me aburgine, vattenkastanjer och champinjoner.
Bild nr 2. Världens godaste öl under världens skönaste sommarkväll på hemmaplan.



Bild nr 1 och nr 2. Louies place som hon just nu håller på att renovera för fullt. Det är knappt jag ser henne längre. Hon jobbar så intensivt där med både skogen, bo-huset och sitt trädgårdsland. Det kommer bli så jädrans fint där borta när det blir klart.



Bild nr 1. Påväg till Partille och Sävedalen för att...
Bild nr 2. ...sända Radio JoJo i Radio 88 Partille Golden Hits.



Bild nr 1. Utsikt från bron vid Kungsportsplatsen i Göteborg. Här står jag och lyssnar på den här låten och väntar på att Mattias ska spraya klart håret...
Bild nr 2. ...så att vi skulle kunna äta mjukglass och sätta oss i Kungsparken.



Bild nr 1. Hunk-Mattias ligger på filten, googlar information och videos om en jätteful och jättestor sjöstjärna som ser ut som en blåsfisk.
Bild nr 2. Fin-fina Göteborg. Syn från vår blå- och rödrutiga picknickfilt.



Bild nr 1. Sitter med foten i en balja med bakteriedödande medel som vanligtvis används till djur. Vad gör man inte för att bli kvitt med sin onda fot.
Bild nr 2. Medlet hjälpte inte, så jag gick till doktorn och fick lite annan medicin.



Bild nr 1 och nr 2. Bilder som just precis nu hänger uppe i Göteborg och på L'assassino på andra långgatan. Om ni är intresserade av att gå dit och titta på mina verk så har ni till på söndag på er. Tjoho!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: