fredag, augusti 13, 2010

Göteborgs Kultukalas, del 3

Inför Carolas uppträdande på Götaplatsen är det jag och fyra andra fotografer som står framför scenen. Intressant, med tanke på att under Timo Räisänen och José Gonzalez var det ungefär tio fotografer till. De andra fotograferna kom väl troligtvis från rocksajter som Crank it Up!, Rockfoto eller Festivalfoto; då kanske inte Carola är det största dragplåstret...

Nåväl, jag stod beredd med min Canon 550D och 18-55 objektivet redo. Jag måste ha haft den minsta kameran av dem alla bland oss fotografer. Men vadå? Det gick ju bra ändå, men då och då kände jag att ett större objektiv inte hade varit helt fel att ha asså...


Carola wailar "Yeeeeaaah!" i närmare tio sekunder och kommer in på scenen i solglasögon, som hon efter de tio sekundrarna slänger av sig. Mhm...
Jag förstår inte grejen med solglasögonen på scenen på en kvällskonsert.
Well, yeah - Image, style - i fattar grejen, men ändå. Det är lite...Nja.


Inga kommentarer: