tisdag, augusti 03, 2010

Tillbaka till 1700-talet

Jag håller just nu på att färdigställa en artikel om kulturföreningen Teatervinden och deras pjäs Guldtunnan; en föreställning om Anna-Margareta Alströmer och hennes liv på Koberg slott i slutet av 1700-talet. I förra veckan hälsade jag på gänget inne på Göteborgs Stadsmuseeum för att prata med om pjäsen, föreningen och 1700-talet. Det blev en historialektion utan dess like. Jag önskar att jag kunde ha hela gänget som historialärare sista året på medieprogrammet i höst.

Bilden ni ser här brevid är från vårat besök på Ostindiefararen, nere vid Stenpiren i Göteborg. Det var en pampig båt och den blev komplett med dessa snygga herrar imbord; Johan Torstensson, Kent Carlsson, Gunnar Bergevald och Göran Teiler. Tillsammans med Tina Andersson, Christel Olsson-Lindstrand och bröderna Ronny och Hasse Schäfer är de en tredjedel av alla skådespelare i uppsättningen av Guldtunnan. Ett gött gäng göteborgare.

Kolla in Alingsås Tidning imorgon onsdag eller på fredag. Jag har inte fått besked om när det kommer in. Men tro mig, jag återkommer när och hur och var...

Inga kommentarer: