söndag, augusti 01, 2010

Kalaseri och festligheter in da hood




Tjenare hallå,
sitter just nu framför datorn och det enda jag tänker på är att jag behöver duscha och borsta tänderna. Det blev en sen kväll igår igen, men det hindrade mig inte från att gå upp 07:30 imorse. Jag vet inte varför, men jag var klarvaken vid den tiden. Hoppade upp ur sängen och laddade in bilder från gårdagen samt la upp en spelningslista i ett DJprogram jag fick hjälp av Ola att ladda ner. Det är så jädrans kul!

Igår på förmiddagen var det barnkalas hos min kusin Micke och hans flickvän Emeli. Deras dotter Tuva fyllde ett år och det firades med klibbig och kladdig tårta. Ta en titt på de tre bilderna här ovan. Den kladdiga tårtan i mitten är Tuvas måltid. Slemmigt, men mättande...

För någon vecka sedan fick jag en inbjudan till Jens, en gammal klasskamrat från grundskolan. Han skulle ha klassfest hemma hos sig. När jag fick inbjudan tänkte jag "Klart som faen jag ska gå!" men igår var det mer "Nja...", "Asså näe..." och sånt där. Kände inte för't.
Telefonen började ringa. "Vafaen är det för fasoner?! Kom hit nu!"
Hopp...okaj.



Det blir bara massa fula bilder när det är fest. Ni vet, alla posar och ser verkligen jättecharmiga ut. Så, snälla, betrakta inte dessa bilder med era konstnärliga sinnen. Det är inte meningen att de ska vara snyggt fotade. Eller...ja, motiven, människorna är ju väldigt snygga i och för sig.
Jag var nog den enda som hade kamera. Det kanske inte uppskattades av alla då det blixtrade hej vilt hela tiden från mitt håll.
Vi gjorde faktiskt inte så mycket hos Jens. Det var ett partytält och ett långbord. Men det var trevligt ändå. Jag satt mest och pratade med gamla klasskamrater som Jim, Adde och Sara. Jag och Jim kom fram till att vi skulle starta ett band. Det blir bra. Jättebra, tror jag.

Inga kommentarer: