måndag, juni 21, 2010

Sweden Rock Festival 8 - 13 juni 2010 del 6



Min "bror" från skåne jag aldrig träffat kom och hälsade på mig på Sweden Rock på fredagen. Han hade med sig Mustasch-whiskey och whiskeyglas, som en försenad 18årspresent.
Vi drack lite av whiskeyn och åt negerbollar i Dirty Laundry-tältet. Pratade festivaler och musik. Det var nice. Alla var snälla, góa och glada.




Vi skulle gå till vår husvagn och går då förbi ett camp där ett gäng sitter utanför och lyssnar på musik. De ropar in oss och vi sätter oss i varsin trädgårdsstol och blir en del av ringen. Vi fastnar där, spelar och sjunger, dricker lite och pratar om hundar.

De tre översta bilderna föreställer min "bror" Tobias, Jon och Dagge bak i bilen och Björn. Dagge bodde i Stocholm och Björn i Göteborg. Jon vet jag inte vart han kom ifrån.
De andra tre bilderna visar en sovande Dabbe, som däckat bak i bilen, en kille som masserade tjejer på campingområdet hela dagarna samt en tjej som hette Ylva.



"Näej men dra mig baklänges, vad är det jag ser?!" säger Björn och får syn två personer en bit ifrån varandra. De okända Slash-syskonen. De kände varandra inte från början, men vi förde dem samma och plåtade dem tillsammans. Gulligt.



Eftersom varken jag eller Tobias hade festivalbiljett så stod vi utanför staketet i ösregnet och lyssnade på Mustasch som spelade på Sweden Stage. Vi hoppade, sjöng, dansade, skrattade och hade det ganska bra. Man kan uppleva Sweden Rock även utan festivalbiljett.
Alla är välkomna.

Inga kommentarer: