söndag, september 12, 2010

Blair House Project

Det var egentligen menat att jag denna dag skulle åka till Borås med en kompis Göteborg. Vi skulle fotografera och leta efter massa vandaliserade och övergivna byggnader. Det blev dock inte så. Men vafaen, det gör inget. Jag begav mig ut på egna äventyr hemma i byn istället.
Jag gick till en gammal gård. En gård som länge sett ut att ha varit övergiven.

Det hela blev extra spännande då jag kvällen innan hade kollat in den skumma rullen Blair Witch Project. Uh-hu...









Trots att det var en enda röra ute bland småhusen på gården fanns det massor av nya och ganska fräscha grejer som möbler, utomhusgrill, skottkärra och liknande. Troligtvis är det några som är påväg att flytta in där.


Blåbärsylt på burk. Jättefin såg den ut att vara.
God? Nä, jag smakade inte.




Jag vågade inte utforska "bo-huset" så mycket. Genom fönstret såg man massa papperskassar fårn IKEA och ett nyinköpt kylskåp. När jag hörde bilar som närmade sig sprang jag därifrån. Det kändes ingé vidare att stå där på gården och snoka om ägarna kommer.
Kul, spännande! Mer och fler äventyr ska det bli.

Inga kommentarer: