torsdag, september 16, 2010

Street fighting kids

Onsdag den 15 september tog jag och Louie oss in till Göteborg.
Det regnade och blåste. Hösten var ett faktum.
Vi åt vegetarisk lunchbuffé på Musikens Hus i Majorna.
- Hoppas att det ska smaka, sa kassabiträdet och log när vi betalade.
- Det brukar det göra, svarade jag och min syster i kör.






Efteråt ville vi fika. Vi köpte någon sorts sesamhavrekaka som smakade som risgrynsgröten
man brukar få på jul. Den vad god.
Vi köpte även någon sorts kaka med filodeg och valnötskräm. Baklava hette den. Smakade lite wiernebörd.



Jag och Louie besökte stans olika skivbutiker. Bl a Bengans, Cd-centralen och, som här på bilden, Dirty Record på andra långgatan. Trots att jag är en fattig student som räknar ner dagarna till studiebidraget kommer så fick jag två skivor med Rod Stewart med mig hem. Endast Två för 50 spänn. Helt ok. Helt ok.





Vi tog fika nr. 2 på Dirty Records. Drack kaffe, läste musikmagasin och lyssnade på bra musik. Klockan 17:00 skulle vi träffa Thomas, en ny kompis genom Myspace (fantastiskt place det dära). Han spelar i ett band som heter Marulk. Svängig gubbrock skulle man kunna säga att det är. Mycekt bra! Lyssna på Spootify eller besök deras Myspace; www.myspace.com/marulk.



Senare på kvällen gick jag och Louie vidare till Henriksberg för att prova på deras Musikquiz som anordnas varje onsdag. Tv-serier var kvällens tema, vilket inte fungerade riktigt för oss två. Vi chansade hejvilt. "The attack from the big bad och fire-dragon", "The sweet cute candyboys" och liknande. Vi fick inte rätt för de svaren.



Ni ser bilden ovan; en ny dryck jag sett man aldrig smakat på innan. Fult namn har den också.
Smirnoff eller nåt sånt där...
Igår drack jag en sån. Efteråt mådde jag skit och idag mår jag ungefär likadant. Trött som ett as, frusen som en isbit och faktiskt väldigt bitter över att jag inte kunde gå till skolan.
Aja, bättre lycka nästa gång.
Tack för mig.

Inga kommentarer: