torsdag, september 09, 2010

Tattoo you


Jag håller på att välja ut bilder till min blivande portfolio. En mapp där jag kan samla ett urval av mina bästa bilder och visa upp material och arbeten jag gjort. Bra att ha när jag söker jobb och liknande i framtiden.
Framtiden? När är den?
Tja, hela tiden. Sekunden innan jag hinner skriva det här. Å det där. DÄR! Nu! Där var den! Framtiden försvann. Åh, där kom en till!

Äh, vafaen...

Under tiden jag sitter och väljer ut mina bilder inser jag att jag har tagit väldigt många. Det är svårt att välja ut. Jag håller fortfarande på att lära mig nya sätt och stilar att fotografera; oskarpa och skarpa, mindre kontrast och mer kontrast, svartvita och färgstarka, 70-tal och 2000-tal. Det är så kul att prova sig fram, men samtidigt vill man hitta något eget, en egen stil.
Det kommer. Jag tror på det.

För övrigt så tatuerade sig min vän Karolina Andersén igår. Det fick jag reda på imorse, så efter första lektionen sprang jag iväg för att leta reda på henne. Jag hittade henne i caféterian och fick skåda detta tjeckiska lejon på hennes vad. Fränt!



Inga kommentarer: