torsdag, september 30, 2010

En gång var det torsdag...

Efter den stressiga och inte fullt så rofyllda skrik&panik-dagen samlade jag nya krafter och begav mig till Alingsås. Schemat var inte så fullspäckat i skolan. Första lektionen, retorik - läran att tala, gick åt till planering och disposition av det kommande föredraget vi kommer att presentera om någon vecka.

Diskuterade med läraren om mitt missade Svenskaprov i Litteraturhistoria. Jag fick inte göra det idag, men jag tror allt kommer att läsa sig i slutändan. Får se hur vi lägger upp det, helt enkelt.








Skolan mat stod för dagens underhållning.
Tänk vad kul man kan ha med soja och sötsursås.


Några timmar senare åt jag lunch tillsammans med tvillingarna Adela och Karolina, samt deras pojkvänner William och Mattias.


William rapade och poserade.


Adela tappade matlusten av sin pojkvän William.


Mattias och Karolina pratade hurvida Karolina luktade vitlök.


Jag var där.


Jag lämnade mina polare, som i sin tur skulle vidare till Borås för att köpa marsipangrodor.
Jag själv gick till Alingsås Konsthall för att tillsammans med Ola Åstrand plåta hans pågående utställning. Det gick bra. Jag klättrade upp för stegar, stod på tå, hukade och tog bilder från alla möjliga vinklar och håll. Över 200 bilder blev det. Hoppas, tror och vill att några bilder kommer kunna gå att använda.


Åkte vidare mot Göteborg. Jag skulle in och träffa Janne Larsson, som skulle ha hand om en del fredagens Kulturnatta i Göteborg. Han och jag hade bestämt möte på centralstationen, han skulle få min film som skulle medverka på Kulturnattan.
Det gick snabbt och smidigt. Janne var frän i randiga byxor och kavaj. Stod och pratade en stund om bilder och olika bildredigeringsprogram innan han var tvungen att cykla vidare.
Min film?
Tja, höhö. Film och film. Det blev ett bildspel.
Jag kommer att lägga upp den här på bloggen, jag lovar.
Tackar för mig.

Inga kommentarer: