måndag, september 20, 2010

Sverigedemokrater, radiosagor och sushi

Det var ett fullständigt kaos när jag loggade in på Facebook imorse.
Gårdagens valvaka (öh, ja, för vissa... jag var iallafall inte vaken) hade tydligen blivit något alldeles extra då Sverigedemokraterna lyckades ta sig in i riksdagen.

Känns ganska...konstigt.
Sverigedemokraterna. Jag vettefaen vad som hände.
Men näe. Näe. Näe.
Låt oss skippa det deppiga snacket och snacka radio och sushi istället?



Den här morgonen hade jag sovmorgon. Sov ut ända till 06:00. Fantastiskt. Fast...
om sanningen ska fram så kunde jag inte sova längre. Hade ställt klockan på 06:45. Min buss skulle gå först kl 08:50.
Men det gjorde inte mig något. Jag läste morgontidningen, åt frulle och kollade mailen i lugn och ro. Kändes brao.

I skolan var det lungt. Forsatte redigera min påbörjade radiosaga om Den Knepiga Köksan. La in Prince låt Kiss mitt i alltihopa. Blev störtfränt kan jag lova.
Nästan lika frän som mig.





Strax efter kl 14:00 mötte jag upp Kristian. Vi åt sushi.
Kristian hade precis varit hos frisören och hade nästan inget hår kvar.
Men det gör inget. Jag gillar att äta sushi med han ändå.





Efter lunchen sprang vi in en snabbis på Cubus. Kristian köpte en mössa
och jag ville köpa skjortor. Men det får bli en annan gång.
Vi beställde varsin kaffe på Espresso House och snackade massa strunt istället.
Klockan 16:00 sa vi hej då och rullade vi åt varsitt håll. Han rullade på cyklen, jag med bussen.


1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.