söndag, september 26, 2010

Få bilder och lite innehåll från Trucken

Igårkväll var det Grateful Dead-tributekväll på Truckstop Alaska i Göteborg.
Vi var där.
Det blev inte många bilder från kvällen, tyvärr. Men tre är ju bättre än två, right?



Klockan har precis passerat 19-snåret och jag och min syster hoppar av på Wieselgrensgatan på Hisingen i Göteborg. Jag ringer upp cykelmannen Mikael Hägg, som lovat att möta upp oss på hållplatsen. Några minuter senare ser vi honom på andra sidan vägen med en cigg i munnen och luvan uppdragen över huvudet.



Vi välkomnas in i hans lägenhet, som han delar med två kompisar. Vi dricker lite, går igenom hans vinylsamling bestående av über80-talshårdrockspunk och rysk dunkatechno med t.a.t.u. Kanske ska nämnas, att vi delar inte Mikaels musiksmak. Inte alls faktiskt...





Klockan 21:00 slår Truckstop Alaska upp portarna. Jag, Louie och Mikael åker dit strax innan 22:00 och äter Hummusrulle och dricker lite till. Ett band spelar. Det låter sådär. Man börjar fundera; tycker jag verkligen om Grateful Dead?

Thomas (bild nr 2) och Hasse (bild nr 3) kommer förbi. Thomas är gitarrist i Marulk. Jag och Louie träffade honom en snabbis på Musikens Hus för några veckor sedan. Hasse är...han är med. Han är cool.

Vi stannar en stund på Truckstop innan Thomas bjuder hem oss till sig. Vi tar en taxi och hoppar av i Majorna där han bor och fortsätter kvällen med chill i soffan och en genomlyssning av hans vinylplattor. Det blir MC5, Allman Brothers Band och Pink Floyd. Skönt.

Vi for hem strax efter tre. Somnar i min egen säng vid fem-tiden.
Toppen.

Nu ska jag duscha bort äckelheten.
Tackar för mig.

Inga kommentarer: