söndag, juli 17, 2011

She's leaving home, bye bye

Sitter i köket ute i Toröd med en duschturban på huvudet. Har precis tvättat bort diverse äventyr som vi varit ute på de senaste dagarna. Bara smutsen alltså, minnena består!

Här ute i Toröd bor Anders, en barndsomvän till mamma från tiden hon bodde uppe i Bohus, utanför Göteborg.
Toröd ligger ute i skogen och någon mil från Stenungssund. Med andra ord ganska nära till havet. Känns väldigt fint.

Vi går igenom Anders skivsamling som till större del består av blues med John Lee Hooker, Van Morrison, Fleetwood Mac och liknande. Ibland bryter vi helt och hållet och sätter på en platta med Prince istället. Det är minst lika kul.

Louie och jag stannar här ett litet tag. Hur länge det blir vet jag inte, men några dagar. Idag ska vi dock göra en landning hemma i byn igen för lite olika orsaker. Jag ska sända radio och Louie har möte med lite folk ang. arbetet på sin gård.



Jag har bilder att visa! Både här från Toröd och olika småsaker vi varit ute på. Bland annat har såg vi Nationalteatern på Bohus Fästning i fredagskväll. Dessutom rymde Louie och jag igår till Pustervik i Göteborg och tittade på Transwagon. Mycket nöje.

Men som sagt, det tar vi när jag kommer hem.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine


Inga kommentarer: