lördag, juli 02, 2011

Sköljer bort mina bekymmer i Dalens damm med smultrontårta

Plötsligt var juni månad förbi. Fredag den 1 juli åkte mamma, Louie och jag ännu en gång iväg med termoskaffe mot okänt mål.



Vi hamnade i skogen.



Där kan man hitta massa roliga saker. Som t ex blåbär och grodor.



Vi parkerade bilen och gick in i skogen. Vid Dalens Damm omfamnades vi av en fin tystnad och stillhet.




Louie hade bakat strax innan vi åkte. Det blev smultron och blåbärsbakelse med maräng och grädde. Mer sommar än såhär blir det knappast.



Jag lärde mig aldrig att dyka ordentligt på simlektionerna i mellanstadiet.
Som ni ser, det kan jag fortfarande inte. Men det gör ingenting. Jag är glad ändå.



Som sagt, jag är glad ändå.



Efter badet insåg jag att jag måste skaffa någon riktig baddräkt av något slag.
Om jag ska fortsätta visa er bilder på mig när jag badar så vill jag inte visa upp min swimsuit i form av trosor och linnen hela tiden. Det är ju görtrist.




Vi gick tillbaka mot bilen, men innan vi åkte tittade vi närmare på Dalens Damms bygdegård.



Louie hade aldrig sett stället förut. Hon var fachinerad.
Jag själv var här när jag i sjunde klass. Min skolklass cyklade hit. Allt var så kul och spännande för vi hade precis fått massa nytillkomna i klassen från mindre samhällen utanför Sollebrunn, som Mellby och Magra. Vi blev snabbt vänner och badade, grillade och pratade strunt tills det blev mörkt ute.






Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: