lördag, maj 26, 2012

Ansiktsbehåring och tennisbollsfoten

Min absolut helt lediga fredag.
Nåja, nästan.
Klockan 10 slutade jag mitt jobb. Därefter gjorde mig ordning för en resa mot stora staden Göteborg.
På eftermiddagen stod jag mitt i den här röran...





...å försökte plåta Mustasch då de spelade på Stora Scenen på Liseberg.



Jag lyssnade på några få låtar...



...innan jag bestämde mig för att traska vidare och möta några av världens snällaste människor...



...nämligen Cecilia och Mattias, samt "Kritan" och David från The Movements. Kritan och David hade gästat Mattias och Fredricks podcast och pratade rymden och musik.
För övrigt hade Kritan världens bästa musiksmak. Fantastiskt.



Framåt småtimmarna ville vi ut. Lämna de fyra väggarna på eklandagatan för att möta sommarnatten.



Vi hamnade på nyrenoverade Pustervik och dansade till 90-talspop; Spice Girls, Hansson och Broder Daniel.


Efter timmar av sång, dans och kärlek stängde stället igen och alla gick åt varsitt håll.

Jag och min onda fot (efter maskrosdansen och pinne i foten-incidenten) stapplade fram genom natten tillsammans med Mattias. Svullen som en tennisboll var den. Aj, aj...

Sista biten fick min karl bära mig från korsvägen och vidare upp till hans lägenhet.
Somnade som en stock den natten, som hade börjat bli till dag...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: