fredag, maj 11, 2012

Morgon i bushen

Nu för tiden är jag nästan mer i Göteborg än vad jag är hemma i byn.
Sollebrunn är ett litet samhälle strax utanför Alingsås. En kiosk, en lanthandel, två pizzerior och en kinarestaurang, en grundskola, ett dagis...



Mina mornar brukar börja hyffsat tidigt. Oftast går jag upp vid 08:30 och gör ordning mig. Därefter sätter jag mig vid köksbordet...



...med min frukost. Äter för det mesta havregrynsgröt, som de flesta av er som läser bloggen vet.



Nedanför huset har vi något som kallas Oxhagen. Sommarstugegäster rullar in dit ibörjan av juni varje år och bor i den lilla stugan.



Solen går upp så fint där nere, så ibland tar jag med mig kameran och går ner för att fotografera. Hugo brukar hänga med också.



Hugo är som en hund. Går jämnsides eller några få meter framför och kollar hela tiden bakåt så att man hänger med. Kanske mer Hugo som går ut med mig än vad jag gör med honom.



Ingen oxhage, däremot hästar. Min moster och hennes man bor granne med oss och har en ridskola.



Här har vi honom. Tidigt varje morgon tar han fyrhjulingen ner till hagen för att ge hästarna frulle.



Jag har fått köra fyrhjulningen ett par gånger. Skitläskigt var det, men faen vad mäktig jag kände mig. Gick ganska bra trots att jag bara kört moppe en enda gång i mitt liv och inte övningkört mer än på yttepyttesmåvägarna djupt in i skogen.

Sedan så...
åker jag till Göteborg igen.

Det var min morgon i bushen.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: