lördag, maj 26, 2012

""Blod som blod!" tänkte jag och lindade in min främre del av foten med min nattbinda..."

Hej!
Det var några dagar sedan jag uppdatera den här bloggen.
Förlåt för det.
Så, här kommer en liten resumé över vad jag gjort de senaste dagarna.



Jag fick presspass till Metalnatta på Arena 11 i Alingsås. Fem band spelade under kvällen, bland andra Entomed.
Bestämde mig i samma stund som jag äntrade lokalen att jag dagen därpå skulle införskaffa ett par öronproppar. Nu är det slut på "Jag köper det senare" efter varje konsert, DJ-kväll och klubbkvällar.



Efter Metalnatta sov jag över hos Mattias. Han lagade god till mig. Nomnom...
Samma eftermiddag åkte jag ner till Järntorget i stan för att träffa min gamla chef på Alingsås Tidning, Calle. Vi satt på Dubliners och njöt av kvällssolen. Fin, mycket fin kväll.



Mattias och jag hälsade på några vänner på Music A Matic studion på tredje långgatan. Myspys-studion!



Styrde upp en liten photosession med mig själv på maskrosåkern.
Jag ställde in kameran på självutlösare och hoppade fram och tillbaka framför linsen.
Fotograferingen fick ett abrupt avslut när jag råkade hoppa på en sylvass pinne. Det gröna gräset färgades rött av mitt blod. För att försöka få stopp på blodet rotade jag igenom min väska. Det enda tänkbara som fanns för att hindra den röda forsen från min fot var en binda. "Blod som blod!" tänkte jag och lindade in min främre del av foten med min nattbinda, satte mig i gräset och spelade Wordfeud i en kvart och hoppade sedan hemåt på ett ben.



Mamma och jag var och hälsade på mormor och morfar på sjöngen. Vi matade gässen, luktade på blommor och tittade på några träskulpturer morfar håller på att jobba med.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: