onsdag, augusti 08, 2012

Det som är - det är, det som inte är - det är inte



För tredje gången tänkte jag dela med mig av en spelningslista till er.
Det som är - det är, det som inte är - det är inte.
Konstig mening tycker många, men det är en fras som ständigt dyker upp huvudet på mig. Det kommer från ett medium, en healer som jag gick hos några gånger för en tid sedan. Hon gav mig lite råd i livet helt enkelt. Att inte tänka så mycket på vad som skulle komma eller vad som borde komma. Det är som det är och händer nu - det är NU. Tänk inte på det som inte händer eller kanske skulle kunna hända, för det är ändå inte aktuellt och ingenting som är verklighet nu.
"Tänk om jag inte klarar av det här jobbet...",
"Tänk om han inte tycker om mig...",

"Tänk om jag blir hånad för mitt inlägg där...".
Tänk inte så mycket.

Den här playlistan har jag suttit lyssnat på under många tågresor då man sjunkit ner djupt i sitt säte och tittat ut genom fönstret. Inte tänkt så mycket, utan bara varit.
Den är lite...känslig, vackert vemodig kanske man också skulle kunna säga.
Musiken kommer från bland andra lokala band och artister som Sea Lion, Transwagon och Björn Olsson, samt klassiker som Velvet Underground och Tom Rush.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: