lördag, augusti 25, 2012

Uppe på morfars kontor

Mamma och jag åkte och hälsade på mormor och morfar en stund på förmiddagen idag.



De har världens finaste höns lösa ute i trädgården. Något som är ännu finare är att vi ska få ta över dem till vintern.



Morfar har ett kontor på övervåningen i huset. Snetak. Ser ut som ett litet loft med ett fönster i taket precis ovanför skrivbordet.



Jag ser likheter hos mig och morfar var det gäller att ha reda på sina papper.
Fast det är väl så; trots att det ser ut att vara världens röra och ingen som helst ordning på någonting så har man ändå någon form av koll på allt.
Jag menar, man vet alltid ungefär hur man la ett papper och hur den korsade ett annat blad.
"Jag la ju faktiskt pappret här i...tisdags när jag kom in och...sen la ett annat papper på onsdagen på den sidan och...Näej titta, här är det! Precis vad jag tänkte.",
eller så är det bara ett önsketänkande från mig och försöker intala både mig själv och er som läser att jag inte är så slarvig och ostrukturerad som man kanske man tro ibland.



Någon iPhone har morfar inte ännu. Däremot har han en surfplatta som han använder ganska ofta.



När jag flyttar hemifrån ska jag också ha ett litet krypin-kontor där jag kan sitta och jobba med alla mina grejer och projekt. Skriva, skissa på idéer, redigera...
det kommer bli så himla fint.



Utanför fönstret lyste solen, men i skuggan var det kallt och ännu en gång blev man påmind om att sommaren faktiskt är påväg att bli höst.



Den stora inramade bilden och den mörkhåriga filmstjärnarn med pipan i mitten är min morfar.
Han var, och är fortfarande förvisso, en riktigt snygging.



Jag gick ut från morfars kontor och stängde efter mig...



...för att gå ut och möta mamma och mormor. Vi gick till mormors trädgårdsland och fick med oss lite morötter och rödbetor hem som vi sedan använde till middagen hemma på Erskavägen.

En fin, enkel lördag i byn.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine



Inga kommentarer: