tisdag, augusti 14, 2012

Världens bästa skiva, en botanisk trädgård och Joacim


I onsdags träffade jag Joacim.



Jag var tidig in till Göteborg, så jag gick och kollade skivor på CD-centralen.



Köpte med mig en utav världens bästa skivor för 99:-. Kändes bra.



Sedan väntade jag lite till. Gick runt och tittade på folk...



...och funderade på om jag skulle hoppa på något fordon och rymma iväg. Typ till Stockholm eller Köpenhamn.



Men det blev aldrig något med det. Istället väntade jag ytterliggare några minuter och mötte Joacim utanför centralstationen. Först gick vi och åt lunch på Wasabi. Det ligger precis mittemot Saluhallen vid Kungsportsplatsen.



Efter det promenerade vi vidare mot Slottskogen. Jag skulle hämta ut mitt funktionärsarmband inför det kommande arbetet på Way Out West.
Det gick fort, och när vi ändå var däromkring och rörde oss bestämde vi oss för att gå in på Botaniska.



"Wow! Rabarber!"



Frodigaste trädgården i stan.



Vi promenerade omkring där i trädgården bland alla träd och buskar,
för att sedan sätta oss på ett café.



Det kändes lite som Nordens Ark ett tag med alla ekorrar, måsar, kajor och sparvar som hoppade omkring där.



Kaffekillen bakom kassan frågade oss
"Jaha, vilka hejar ni på ikväll då?"
Han syftade på den där Barchelona vs Manchester United-matchen (tror jag att det var?) som skulle äga rum på Ullevi samma kväll.
"BAH! Trams! Det är ju Alice Cooper på Liseberg!" sa jag.
"...Alice? Inte fatta..." svarade han.



När vi hade druckit upp vårat kaffe åkte vi tillbaka in mot stan igen.



Vi satte oss vid näckrosdammen...



...och pratade om allt och lite till, såsom ölburkar, Alice Cooper och hur dålig jag är som inte sett någon Batman-film.
Men vi hade det trevligt.

Tiden gick. Jag blev tvungen att säga tack och hej för mig för att sedan promenera vidare ner mot Liseberg. Jag hade nämligen fått tag på fotopass till Alice Cooper-spelningen. Tjohej! Bildern från det kommer en annan gång.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: