tisdag, augusti 07, 2012

I'm king size, I'm paralyzed

Det var förvisso några dagar sedan "the boss" besökte Göteborg för två spelningar på Göteborg. Men jag tänkte ändå dela med av vad jag gjorde den helgen.



Samma dag som Bruce gjorde sin andra spelning på Ullevi blev jag medbjuden till Göteborg av min pappa. Vi åkte till Heaven 23, här i en prototyp av legobitar som tydligen skulle ha tagit fyra månader att bygga.



Pappa och jag var hungriga. Tur för oss det, med tanke på vad som komma skulle.



Heaven 23 är känd för sin skybar och utsikt över Göteborg.
Eftersom det var The Big Bad Bruce-helg i stan var det självklart fullsatt uppe (till och med kö till hissen upp!), så pappa och jag slog oss ner på restaurangen på bottenplan.



Den lever upp till namnet, King Size. 200 g handskalade räkor. Har hört att de serverar 35 ton räkor varje år på de där rågbröden. Crazy.



Här är min pappa. Vissa säger vi är lika. Andra säger...att vi inte alls är lika.
Vi är väl ganska lika när det kommer till att fotografera och instagram:a vår mat i alla fall.



Ute i Hotelfoajen uppmärksammades Bruce Springsteens ankomst till staden.



Det pågick en jättefin fotoutställning där med massa konsertbilder från Bruces olika spelningar i Sverige sen 80-talet. Brevid varje bild stod de en liten rolig anekdot om sverigebesöken.



Pappa, som naturligtvis hade biljetter till båda konserterna med Bruce, var uppslukad av bilderna.



Jag, som inte är någon jättemegafan av Bruce blev också imponerad. Nästan så att jag började tycka om hela gänget efter att ha läst alla bildtexter. Riktigt fint var det!



Instagram-dokumentation är naturligtvis viktigt.
Vill ni se mina bilder på Instagram kan ni alltid söka på jsvin.
Och...tja, om ni vill se min pappas bilder så skriver ni bara stabil56. Det är stabilt!



Det började ösregna utanför hotellet. Vi bestämde oss för att vänta lite med att gå ut. Istället gick vi till Incontro och deras pianobar med livemusik.



Där spelade LittlE Street Band. Självklart ett tributeband till Bruce Springsteen & Little E Street Band.



Jag kände mig lite halvt obekväm med både placet och att inte kunna så väldans många Bruce-låtar...



...men pappa var ju gó och glad.
Jag med. Och mätt.
Sedan skiljdes vi åt. Pappa åkte vidare till Ullevi för att se den fem getingar-belönade konserten med bossen, medan jag vandrade åt ett annat håll i ett ösregnigt Göteborg.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: