tisdag, februari 01, 2011

Blåbärste blandat med gamla minnen

(Tänk Radio Bandit Rock-röst på ürgöteborgska)
GOOOOOOD MORRON!


Genast blev alla mycket gladare denna tisdagsmorgon och inser att det bara är tre dagar kvar till fredagsmyset. Är det inte fantastiskt?
Jo, det är klart det är det.
Jag sitter här och dricker te. Blåbärste.

Igårkväll satt jag framför datorn med en gitarr i knät, sjöng Stones låtar och försökte ta några ackord trots att jag egentligen inte kunde. Låtsades att jag spelade asfränt, fast...det gjorde jag ju inte. Men det behövde jag väl inte tänka på? Jag var ju glad.
Fick ett jättejättesug att börja spela i band igen. Jamma, lira lite, bara spela. Kanske inte gitarr, det har jag insett att jag inte kommer att kunna lära mig på en kvart. Men jag saknar mitt trumset, och mickstativet.
Kanske skulle ragga upp ett gäng och säga "Hey man, let's bild a baaand!"

Kommer ihåg när man hängde i musiksalen på rasterna och efter skolan i Sollebrunn, jag och ett gäng kompisar. Vi hade väl inte direkt något band, men vi lirade väldigt mycket ihop och spelade några gånger på skolkonserten som musikläraren hade hand om en gång varje termin. Vi spelade bl a Clam for Glamour med The Ark och Friday Night med The Darkness. Dagen efter fyllde jag år och drog till Sweden Rock Festival. Haha, jag kommer ihåg det så väl.

Åh, vad roligt det var.
Nåja,
dags att dricka upp mitt te och dra vidare mot nya radiosändningar i skolan!
Det är kul att spela andras musik också...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: