lördag, februari 26, 2011

Fynd på vinden och cheesecake i majorna


Jag vaknade klockan 08:00 imorse. Hoppade in i duschen och började göra mig iordning för dagen.
Mamma gjorde havregrynsgröt till frukost. Det var gott med jordgubbar på. Jag längtar till våren. Jättemycket.

Vi laddade skivspelaren i bilen med T-rex och körde mot Alingsås och second hand-butiken Vinden. Jag lyckades få med mig både böcker och kläder hem för 200:-. Kändes väldigt bra.

Mamma släppte av mig på bussterminalen i Alingsås. Jag skulle nämligen vidare till Göteborg för att träffa Thomas som hade lovat att briljera med sina kunskaper i köket. Namnam...
Fyrtiofem minuter tog tågresan. Lyssnade på musik och visualiserade.

Thomas bor i Majorna. När jag kom in i hans lägenhet dånade Pentagram ur vinylspelarens högtalare. Thomas själv stod i köket och bakade chokladmuffins med After Eight på.

Kocken himself.

Det blev cheesecake och små chokladcookies. Mycket gott.
Vi lyssnade på musik, kollade i en Ac/Dc-bok och diskuterade foto.

Klockan 18:47 satte jag mig på ett tåg tillbaka mot Alingsås igen.
Mätt, nöjd och glad.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

1 kommentar:

Sofie i San Francisco sa...

Mmm jag måste också göra gröt med jorgubbar!